Assalamualaikum CINTA, semoga Allah sentiase merahmati kehidupan kita :) apa yang berlaku pasti ada hikmah nya, waAllahulam...

Monday 7 May 2012

Journey to HIM


Assalamualaikum...
Sekian lame nye tak update sebab berade di kawasan yang tiade sambungan internet
Alhamdulillah saat aku tulis entry ni dah pon masuk 7 Mei 2012, 2:13 pagi
Beberape jam je lagi aku akan jejak kan kaki ke Tanah suci Mekah Al-Mukarammah, insyAllah..
Aku bersyukur dengan usie seawal ini, aku dipanggil untuk menjadi tetamu rumahNya..
Secare jujur, aku masih lagi tak percaye yang 8 Mei 2012 akan menjadi tarikh bersejarah dalam hidup aku.. Terime kasih pade Cik Era n Che Yahya yang sudi nak bawak anaknye ni, dah tak terkate.Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui dan berikan mase ini mase yang tbaek untuk aku sebagai tetamu nyer.. Terime kaseh Ya Allah, aku bersyukur kerane telah dijemput untuk ke rumahMu..

Hari ni jugak genap 2 bulan mak n abah baru balek menunaikan umrah, yer ini semue rezeki Allah.. 2 bulan lepas parents aku pegi umrah sendiri tp by group, amek package kt area rumah aku jugak.. Balek je ke Malaysia dari umrah tu, mak aku pon masuk la kerje macam biase n rezeki Allah nak bagi, mak dpt surat dari Felda Travel yg mak dpt buat umrah lagi secare percume.. mak aku nak bersare tahun ni, so ni as a gift to her from Felda, Alhamdulillah for mak..

So nak dijadikan cerite, mak sampai je rumah ptg yang same..aku pon happy la dengar yang mak dapat pegi buat umrah lagi.. Felda sponsor sepenuhnye mak kat sane n mak bole bawak abah n Felda taje separuh harge for abah..tetibe mak tanye"adek kau cuti sampai bile?" aku pon dengan tak fikir ape2 jawab la " sampai 11 Jun mak " then "oke, jom buat umrah dgn mak n abah" OKAY, smpaii situ aku speechless.. bende ni semue jadi cepat sangat,mungkin ini yang dah ditetapkan ntok aku, perasaan aku sampai skrg bcampur2.. aku gembire, Alhamdulillah,tu je yang sering keluar dari mulut aku,hanya Allah je yang tahu perasaan aku sekarang.. "Ya Allah, permudahkan la urusan kami..."
Esok nyer tau2 mak dah hantar name aku n segale butiran (salinan ic,passport) kat Felda Travel
aku terime ni semue atas rezeki kami sekeluarge...
Dalam mase 2 bulan buat preparation ni, aku n parents ade pegi kelas umrah kt KL under Felda Travel  jugak, n bace buku panduan.. Aku byk tanye mak, sebab mak pon baru je balek dari sane.. n yang paling penting aku dah dapat injection ntok ke sane, wajib woo.. -.- lame dah x kene inject, seram jugak tgk jarum haritu..

Mudah mudahan segale perjalanan kami dirahmati dan segale ibadah kami diterime nanti.. InsyAllah.. Doa kan kselamatan kami yer... Panjang umur nanti entry pasal kt sane pulak, InsyaAllah... aku jugak nak mintak maaf segale salah silap aku pade siape yg bace entry ni.. yang baik dari Allah swt dan yang buruk dari kelemahan aku sendiri..

SubhanaAllah ..


WaAllahualam <3


No comments:

Post a Comment

© Hak Cipta Terpelihara estandeverything.blogspot.com.© 2011-2012